fredag 12 juni 2009

Fredag!

Ja då var de Fredag igen, Kändes som om de var Måndag igår.
Idag hade vi skolavslutning,Vi var i kyrkan vid 5 i 10 kanske eftersom att programmet skulle börja vid 10.
Vi var kanske dära i typ 20-25 min men de kändes som en evighet.
När kyrk klockorna sattit i gång och låta så kändes de som att sommarlovet just börjat att man fick fara därifrån, men då börja prästen prata om myror och myrstackar, mm .
Sen var de 4 st från skolan som skulle spela piano duktiga var dom! :)
Stipendium fick Amanda o Arttu grattis till de :).
Amanda fick för typ flit och framsteg , och Arttu för bra kamratskap :)
Sen skulle rektorn snacka också, de var ännu långsammare än när prästen snacka om sina myror . Iallafall så snacka hon på och sen fick 6 orna komma fram och få en ros och ett kort var som dom gjort,sen fick vi gå och lämna rosorna och korten och börja sjunga 4 låtar på raden sen sommarlov, Jävla tiden har gått fort :s
Tänkte hitta på nå med Emma och Amanda idag men Emma skulle till sin pappa i boden och hon kommer först hem nästa söndag, Hur i helvette ska jag klara mig utan min Emma i en vecka !?!
Nåja klara mig nog, eller ?
Jag fråga henne idag vad jag ska göra utan henne , Gråta sa hon . Men sen frågar jag vad fan hon ska göra utan mig i en vecka hon sa att hon skulle dö, utan mig då asså haha ;)
Jaadååå då har man ett lång sommarlov framför sig, Vad ska man göra då tro, svar, de vettefan. Vara med Kusinen , nån kompis säkert, fotbollsskolan om de blir och nå annat hoppas jag :)
Kommer inte på så mkt mera att skriva, Sitter och chattar med Lucas :) <3
Sitter och lyssna musik, lugnafavoriter och ibland rix fm, Bra låtar :)
De har varit strömavbrott idag i typ 2 timmar och 30 minuter , jippi och utan jävla förvarning. Satt och kolla top model 8 och dom skulle just säga vem som åkte ut och så , nåjo strömmen försvann, jippiiii.
Men sen sa Amanda att de var nån blondin som åkte ut , Sandra hade sagt åt henne , Sa hon :)
Föresten stämmer de att blondiner är dummare än brunetter?
Isf har jag tur som inte är blond på riktigt.
Shiit vad jag kommer sakna kompisarna på skolan, Men vissa kan de vara skönt att slippa ärligt talat, men inte kompisarna <3.
Kommer sakna 5 orna i klassen jätte mkt eftersom vi ha haft typ varje lektion tillsammans, Men vi ses ju säkert på fritiden och i stan när ni har språkval :), om ni killar inte har fullt upp med brudarna ;) Haha ;)
Nä nu har jag tråkigt , finns typ inget roligt att göra på datorn.
Var i stan idag med mamma Dennis och Tobias, vi var på gamla Frasses och åt , gott!
Sen kom några kompisar in och satt sig i ett bord längre bort, dom hälsa och sen efter ett tag for dom också.
Nä nu börjar hundarna skälla, jipppiii de är väl nån jävla älg, får väl jaga den med sopkvasten idag igen, älgarna måste ju tro att jag är totalt dum i huvudet.
Men de hjälps inte dom kan ju inte gå omkring hära och reta hundarna så att dom börjar skälla halva natten så att ingen kan sova, Tänker mest på typ halva byn , de hörs ju ganska bra, jag är iallafall van ,
Har haft öppet fönstret dom senaste typ 3 dagarna gissa vad jag har fått för husdjur då på natten om inte getingar, jippiii , kl 4-5 på natten är de bara att ta fram första bästa bok och slå till den med, så jobbigt när den surrar eller vad fan de heter men låter gör den då iallafall.
De hära inlägget var ju mest enmassa strunt så de gör väl ingenting om jag slänger in lite mera strunt,
På tisdag hade vi iallafall vårfest på skolan , med den traditionella brännbollsmatchen, barnen mot vuxna. Gissa vem som vann? :D
Nä vi vann inte , men dom vann med 92-84.
Ganska så jämnt ändå.
Säger vi som :)
Vi fick in några lyror också,
Nu vart de tyst, tror inte de var en älg för då hade dom ännu skällt.
Ska se film snart , gäller bara att bestämma sig för vilken film , men de slutar väl som vanligt med att jag sätter igång allting låter de vara på 1 o ser de 5-10 minuter innan jag stänger av och somnar blir inte förvånad om de blir så.
Vi skulle till skolan idag ( alla)
Kl 9 för fika och sen tåga upp till kyrkan, så väl dära så satt jag o snacka med Emma <3, sen gick vi upp till klassrummet en sista gång innan 7, i musik rummet en sista gång och hörde ring klockan som vi brukar ha om de är rast elr nå annat, jag och Emma frågade om vi fick gå in i personalrummet en sista gång också, de fick vi , så vi mätte oss en sista gång och sen musikrummet men sen ringde de in.
Jag klara faktiskt att hålla emot tårarna idag i kyrkan,..

Men nu har jag inte så mkt mera att skriva ,
Kl är 23:19 så ni vet ;)

Ha en bra sommar, men jag kommer inte sluta blogga , tror jag.
Ha de // Johanna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar