söndag 24 maj 2009

Gotland.

Kom hem från Gotland i fredags. De var jätte roligt under resan. :)Vi börja med att åka buss till luleå och de var inge roligt för de var varmt som i en bastu där inne.Sen åkte vi tåg som tog 14 timmar så vi skulle sova i tåget, Och de var roligt, Jag dela kupe eller som vi säger hytt med Lucas och Emma , Roligt som fan :)I tåget gick jag mest omkring sen var de typ 100 pers i en hytt och ingen i våran så jag var i Isak Anton och Simons hytt och var där och snacka med dom, Kul :)Sen till kvällen var de omöjligt att sova, Jag skrev sms med Isse och Lulle :)Sen skrev jag typ vid 4 tiden om jag kunde komma till Isaks hytt och de fick jag så jag var där ett tag:) Sen hade typ tåget stannat mitt i natten av att den hade kört på en älg.Nåja roligt var de :)Tågresan hem var rolig den med Var i olika hyttar och prata osv. :)Men till kvällen var den inte så spec roligt.I min grupp var Jag Emma Amanda Theres Emilia och Elisa, De var bara jag och Amanda som gick runt i olika hyttar osv i våran grupp asså dom andra i gruppen var i hytten eller kupen ;) , och sov tror jag .Sen var vi också tvungen att gå till egen kupe , inte lika roligt ville inte väcka dom andra när vi pratade på ;)Vi hade vart i amandas säng och snackat och skrivit sms tills hon skulle försöka sova så gick jag till min egen säng. Sen sa Emilia att hon mådde dåligt så både jag och Amanda sa åt henne att gå på toan men hon orkade inte , vilket ledde till att spyan hamna på golvet. Så vi fick byta hytt, till nån som såg ut att vara större. :)Sen när vi hade tagit ut alla saker ur förra hytten så var de dags att sova , Somna ganska så direkt skrev lite sms med Isak och Lucas sen somna jag.Sen har vi ju åkt båt också, De var ju roligt de också men de slår inte tågresan. :)Så de finns inte så mkt att skriva om båtresan.Sen när vi kom fram till Gotland efter båtresan så for vi och valde cyklar ganska så direkt eftersom att vi skulle cykla.De regnade när vi kom fram.Sen samma dag skulle vi ha Gutakampen, De var roligt:)Vi hade kubb och dragkamp och kasta stövel osv.Sen på Tisdag var de Lummelunda grottorna om jag kommer ihåg rätt;) Och sen nån gps tävling i visby.På Onsdag var de vattenland, Vi var till kneipbyn där vattenlandet var, Vi badade först efter vi hade ätit så vi var på sommarlandet där brevid typ, Där var Pippi huset och enmassa skojj, Hoppborgar karuseller och gocart. ( om man stavar så ;) ).Jag åkte nån karusell som heter stocken tror jag , man sitter i en stock sen åker man runt i vattnet sen åker man uppåt i en upförsbacke om man kan säga så sen rakt ner i vattnen plask,( är inte så bra på att förklara ) Man blir ganska så blöt om man sitter fram, Jag åkte 2 ggr med simon, Jag fråga om man blir blöt han ba ne, Och sen när vi var påväg upp sa han att man blir genomblöt, Men sen sa han att man blir lite blöt men om man sitter bak men fram blir man genomblöt och jag satt bak så jag hade såpass tur att jag inte vart så mkt blöt.Sen var de en fyr som man kunde åka, Man satt 2 st i 2 stolar brevid varann så skulle man dra upp sig till toppen och släppa snöret ( om man ville ) och åka ner, Jag tyckte den såg läskig ut men jag åkte med Lucas en gång och de var inte läskigt för den åkte inte snabbt ner.Sen var vi i pippi huset. Jag var ganska många gånger dit, Speciellt till Spökvinden ;)Var där med Lulle Isse Emma Affe och enmassa mera , :)Sen åt vi sen var de dags för vattenlandet, Vi åt på nån resturang , Vi åt kött och pommes frites, Gott:)Sen var vi till vattenlandet,på onsdag roligt, Isak mådde inte bra så han badade inte :( .Men de var iskallt i vattnet så jag badade inte så mkt jag var i nån pool med fötterna sen när jag väl våga simma sprang jag in i bastun,Efteråt för vi till Visby och shoppa roligt. Vi fick en timma på oss att gå och shoppa till kl 5, så jag Emma Amanda Emilia och Theres sprang runt på alla butiker vi ville in på sen efter de när vi stressat oss igenom alla butiker som vi ville gå till fick vi 45 min till och handla tror jag, :)Sen efter de var de dags för mat igen :)Jag satt med alla tjejerna i bordet, roligt men hade ont i huvudet som fan ,Alla i vårt bord åt pizza utom Theres som åt pankakor,Vi satt och skratta efter att servitrisen hade hämtat våra beställningar för de lät så sjukt roligt när hon skulle ta Theres beställning, Servitrisen fråga till Theres ba : Va vill du ha för pizza Theres ba har ni inget annat än pizza ? Jo men mest pizza, Så vad vill du ha för pizza ? Jag vill ha pannkakor. Asså de lät mkt roligare när dom sa de :D Servitrisen var så säker på att Theres ville ha pizza och när hon ville ha pannkakor så servitrisen så förvånad ut :D Nåja,På Torsdag skulle vi fara , Föressten vi bodde på Gustavsvik,Sitter nu och chattar med Lucas och Sofia <3.Bloggar och lyssnar musik.Nåja har inte så mkt mer att skriva, Bilder kommer sen när jag orkar sätta in bilder på datorn, :).Jag tyckte de var jätte roligt på Gotland iallafall , Och speciellt att man fick vara där med Klassen :) <3.Nåjo nu har jag int så mkt mer och skriva .
Nåja nu är kl 13:07 .
Ha de bra // Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar